Kızıldeniz’in Aden Körfezi’ne açıldığı coğrafyadaki stratejik konumu,
Cibuti’yi bölgenin deniz ulaştırması ve yakıt ikmal merkezi haline
getirmiştir. Cibuti ve Doraleh limanlarının kâr getiren transit işlevi
sebebiyle ülkedeki ekonomik faaliyetler ağırlıklı olarak hizmet sektörü ve
hâlihazırda bu ülkede bulunan yabancı askeri üslerin varlığına
dayanmaktadır.
Ülkedeki kurak iklim tarım faaliyetlerini kısıtlamakta, tüketimin sadece
%10’luk bir kısmını karşılayabilecek kadar sebze ve meyve yetiştirilmesine
imkân tanımaktadır. Çoğu gıda ürünü ülkeye ithal edilmektedir.
Tarımsal üretim içinde önemli bir yeri olan ve kırsal bölgelerde yaşayan
halkın en önemli geçim kaynağını teşkil eden hayvancılık ise geleneksel
yöntemlerle ve göçebe kültürü çerçevesinde yapılmaktadır. Düşük verimlilik
ve kontrol edilmeyen hayvansal hastalıkların mevcudiyetine rağmen kırsal
kesimde yaşayan ve toplam nüfusunun üçte birini oluşturan halkın temel
geçim kaynağı olan hayvancılık dış ticaret açısından da önem taşımaktadır.
Cibuti limanlarında iş hacminin %70’i Etiyopya ile gerçekleştirilen ithalat
ve ihracat faaliyetlerine dayanmaktadır. Somali ve Etiyopya’ya da hizmet
veren Cibuti Limanı, Doğu Afrika’yla ticarette önemli bir kapı olma
özelliği taşımaktadır.
Etiyopya, hidroenerji alanında destek sağlayarak Cibuti’nin elektrik
ihtiyacının karşılanmasında önemli katkı sunmakta, dolayısıyla Cibuti’nin
petrole bağımlılığını azaltmaktadır. 2018 yılında temeli atılan önemli
projelerin yapımına 2020 yılında devam edilmiştir. Cibuti-Addis Ababa
demiryolu hattının faaliyete geçmesi iki ülke arasındaki bağı daha da
güçlendirmiştir. Etiyopya’dan üçüncü ülkelere doğalgaz ihracına imkan
tanıyacak olan doğalgaz boru hattı projesi de her iki ülke açısından büyük
önem taşımaktadır.
Ülkedeki bankacılık rejimi Afrika’nın en liberal rejimlerinden biri olarak
kabul edilmektedir.