GSYİH (2021):
59,32 milyar ABD Doları
Kişi başına GSYİH (2021) :
17.021 ABD Doları
GSYİH Büyüme Hızı (2021):
% +4.4
Enflasyon Oranı (2022):
%8.57 (Kasım/Yıllık)
İşsizlik Oranı (2022):
%7.8 (Ekim)
İhracatı (2022/Ocak-Ekim 2022):
9,97 milyar ABD Doları
İthalatı (2022/Ocak-Ekim 2022):
9.047 milyar ABD Doları
İkili ticaret hacmimiz (2022/Ocak-Ekim):
272,071 milyon ABD Doları
İhracatımız (2022/Ocak-Haziran):
110,773 milyon ABD Doları
İthalatımız (2022/Ocak-Haziran):
161,298 milyon ABD Doları
Güney Amerika’nın en küçük ikinci ülkesi olan Uruguay, verimli ve geniş
tarım arazileri sayesinde ihracata dönük gelişmiş bir tarım sektörüne ve
iyi eğitimli iş gücüne sahiptir. İyi işleyen bir pazar ekonomisine sahip
olan Uruguay’da sosyal harcama oranları ve kalkınma göstergeleri de
yüksektir.
Güney Amerika Ortak Pazarı (MERCOSUR) üyesi olan Uruguay’ın en önemli
ticari ortakları Çin, Brezilya, AB, ABD ve Arjantin’dir. Son 15 yıldır
kesintisiz büyüyen Uruguay ekonomisi, pandemi sürecinden sonraki toparlanma
yılı olan 2021’de ise %4.4 oranında büyümüştür. Ekonomik büyümeye yönelik
olarak Hükümetin temel hedefi bir yandan içeride lojistik ve altyapısal
iyileşme sağlayarak yabancı yatırımcı çekmek, diğer yandan küresel pazara
azami ölçüde entegre olmaktır. Turizm, Uruguay’ın önemli bir gelir
kaynağıdır.
Ülke ekonomisindeki en önemli sorunlar, bütçe açığı ile enflasyondaki
artıştır.
Ülkede tarımsal ürünler alanında, ağırlıklı olarak pirinç, arpa ve buğday,
mısır ve et ürünleri üretimi yapılmaktadır. Uruguay’ın ihracatının ana
kalemlerini büyükbaş hayvan eti, soya, deri, pirinç, kâğıt ve selüloz
ürünleri; ithalatının ana kalemlerini ise, hızlı tüketim ürünleri, cep
telefonu, plastik, tekstil, giyim, ilaç malzemeleri ile otomobil ve
otomotiv yan sanayi ürünleri oluşturmaktadır.