Uruguay'ın Ekonomisi

GSYİH (2021): 59,32 milyar ABD Doları

Kişi başına GSYİH (2021) : 17.021 ABD Doları

GSYİH Büyüme Hızı (2021): % +4.4

Enflasyon Oranı (2022): %8.57 (Kasım/Yıllık)

İşsizlik Oranı (2022): %7.8 (Ekim)

İhracatı (2022/Ocak-Ekim 2022): 9,97 milyar ABD Doları

İthalatı (2022/Ocak-Ekim 2022): 9.047 milyar ABD Doları

İkili ticaret hacmimiz (2022/Ocak-Ekim): 272,071 milyon ABD Doları

İhracatımız (2022/Ocak-Haziran): 110,773 milyon ABD Doları

İthalatımız (2022/Ocak-Haziran): 161,298 milyon ABD Doları

Güney Amerika’nın en küçük ikinci ülkesi olan Uruguay, verimli ve geniş tarım arazileri sayesinde ihracata dönük gelişmiş bir tarım sektörüne ve iyi eğitimli iş gücüne sahiptir. İyi işleyen bir pazar ekonomisine sahip olan Uruguay’da sosyal harcama oranları ve kalkınma göstergeleri de yüksektir.

Güney Amerika Ortak Pazarı (MERCOSUR) üyesi olan Uruguay’ın en önemli ticari ortakları Çin, Brezilya, AB, ABD ve Arjantin’dir. Son 15 yıldır kesintisiz büyüyen Uruguay ekonomisi, pandemi sürecinden sonraki toparlanma yılı olan 2021’de ise %4.4 oranında büyümüştür. Ekonomik büyümeye yönelik olarak Hükümetin temel hedefi bir yandan içeride lojistik ve altyapısal iyileşme sağlayarak yabancı yatırımcı çekmek, diğer yandan küresel pazara azami ölçüde entegre olmaktır. Turizm, Uruguay’ın önemli bir gelir kaynağıdır.

Ülke ekonomisindeki en önemli sorunlar, bütçe açığı ile enflasyondaki artıştır.

Ülkede tarımsal ürünler alanında, ağırlıklı olarak pirinç, arpa ve buğday, mısır ve et ürünleri üretimi yapılmaktadır. Uruguay’ın ihracatının ana kalemlerini büyükbaş hayvan eti, soya, deri, pirinç, kâğıt ve selüloz ürünleri; ithalatının ana kalemlerini ise, hızlı tüketim ürünleri, cep telefonu, plastik, tekstil, giyim, ilaç malzemeleri ile otomobil ve otomotiv yan sanayi ürünleri oluşturmaktadır.